lördag 16 maj 2009

Blommor i massor

Idag skulle vi få prova på med blomsterarrangemang. Något som jag sett fram imot. Jag gillar ju blommor och gillar att fixa till det. Så det kom en tjej från Bergs Blomsterhandel i Sala. Medan hon visade hur hon gör blomsterarrangemang, så gav hon tips som alltid är bra att få.

Så här såg den första hon gjorde. Så otroligt vacker. Synd att min mobilkamera inte ger den rättvisa på långt när. Färgerna är inte heller de bästa.

Nästa hon gjorde kallade hon en bakelse. Liten och kompakt. Och otroligt söt

Nästa gjorde hon med kraftigare blad. Och vilka härliga färger.

Sen visade hon hur man gör en liten söt bukett snabbt. Ja, det gick snabbt för henne =).

Så till slut gjorde hon ett arrangemang med en långsmal kruka. Visst är den vacker.

Sen blev det då våran tur att prova på att göra våra egna arrangemang. När man sett hur hon gjorde, så gick det ganska lätt. Fast man ska ju komma ihåg hur man gjorde också, och det är ju inte min starka sida precis. Så här såg alla våra grupper ut när vi var färdiga. Alla hade fått likadana blommor och blad, men krukorna hade vi tagit med hemifrån. Så alla ser så olika ut.

Här är då min. Är stolt som en tupp över den.

Nu ska jag gå och sätta mig framför TV och heja fram Malenas bidrag i Melodifestivalen. Den är ju så bra, fast det finns flera som jag gillar.


Sen ska jag gå och sova. Det blir jobb imorgon. Ska fixa med smörgåsar till 100 stycken. Det är kören som ska vara med Py Bäckman i kyrkan i morgon. Tror det kommer att bli en upplevelse, som man kommer att minnas.

Ha det bra tills vi hörs igen
Kram
Leila

3 kommentarer:

Anonym sa...

Wow!
Vad fint ditt första arrangemang blev.:)
Du verkar vara en härlig mångsysslerska som klarar av allt :D

Nina sa...

Vilket fint arrangemang du gjorde.
Lycka till med bröna.
Kramar :)

Karin sa...

Snyggt vännen! Det syns du har näsa för design!
Kram Karin