tisdag 10 november 2009

Snart har halva veckan gått

Vilket grått trist väder. Nog skulle det vara fint med lite snö =). Fast det kanske är lite för tidigt. Men jag hoppas det finns snö till 1:a Advent. Det blir så vackert då, när man har adventsstakar och julstjärnor som lyser upp.

Fördelen med trist väder, är väl att man sitter och pysslar lite mera. Bredvid alla tända stearinljus. Härligt mysigt tycker då jag. Här har jag gjort ett kort till en tjej. Jag har använt mig av en skiss som Hanna har gjort.

Så fyller en i släkten år, så det blev ett kort till henne också. Vad konstigt ljusgrön bandet blev här. Måste vara kamerans fel, för inte kan det väl vara mitt.

När jag ändå var igång så blev det även ett julkort. Jag såg en som jag haft som mall här. Ser att jag nog ska gå en fotokurs. Nu har jag använt mig av våran digitalkamera, men ändå inte lyckats så bra att fotografera. På någotvis så har det blivit mera smutsfläckar på kortet än vad det är i verkligheten. Det är de gråa fläckarna som inte ska vara där.

Nu ska jag göra lite nytta. Det där tråkiga som måste göras. Så ha det gott till nästa gång.

Kram
Leila

6 kommentarer:

Nina sa...

Oj! Vad du är flitig.
Vilka fina kort, jag har inte hunnit göra något, hmmm, men på tisdag får jag leka med er:))
Ha det vi ses
Kram

Agneta sa...

Hejsan, Leila!
Men visst är det väl mysigt med hösten! Kan man med gott samvete vara inomhus och pyssla med det man gillar bäst.
Så fina kort du har gjort, jätteduktigt är du.
Hoppas, som du att det ska bli lite vitt och vackert till december och alla helger, men här nere i Götet brukar vi ha mest regn och dimma. Strunt samma, men önska kan man ju:-)
Ha det så gott vännen!
Kramen, Agneta

Karin sa...

Skrev en kommentar som inte ville bli synlig! Provar igen.
Jättefina kort! Lite "smuts" gör bara kortet lite antikt.
Ha en mysig helg!
Kram Karin

Uttan sa...

Så fina kort.Vad Du e duktig.
Var ju in på Panduro i går och jösses vad med atiraljer för scrap....
Köpte lite men jag ska inte göra kort.
Du får se senare vad det blir.

Önskar dej en Trevlig Helg!
Kram!

Hanna sa...

Hej!

Vilka fina kort du gjort! Du har varit riktigt flitig! ;o)

Vad roligt att du använt min skiss!
Kortet och en länk till dig kommer läggas upp i min sidebar om ett par minuter! :o)

Ha det bra!
Många Kramar från Hanna

Anonym sa...

Nu var det ett tag sedan jag kikade in här :D Och oj..vad mycket fint du har gjort :) Du är verkligen duktig!
KRAM! Louise