söndag 15 november 2009

En grå söndag

Så var denna vecka slut. Och inte var det något vidare väder. Det blev ju lite snö, men den försvann snabbt. Så sorgligt, för vad härligt det är med snö. Vitt och rent. Fast den blir ju lite grå och trist den också med tiden, men mycket ljusare än detta gråväder.

Nu börjar jag se över mina adventsljus, stjärnor och stakar. Det börjar ju närma sig advent. Sen måste jag försöka få alla julklappar inhandlade i tid. Är alltid ute i sista minuten. Förstår inte varför jag alltid lyckas med det. Varje år tänker jag att jag ska börja tidigare. Men varje år blir det aldrig så.

Jag har varit flitig också denna helg på pysselfronten. Har gjort ett hus som finns med i Magnolia Ink tidningen, som jag varmt kan rekommendera. Här är en bild framifrån.

Här är ena sidan.

Här är andra sidan.

Nu ska jag göra mig klar för sängen. Ska bli skönt att få lägga huvudet på kudden och hoppas att John Blund kommer. Ha det så gott till nästa gång

Kram
Leila

12 kommentarer:

Kamilla sa...

ÅÅÅÅH HELT UNDERBART VACKERT!!!!
Så fiiint!
jag måste få lägga vantarna på en magnolia tidning!!
Kram kram

Nina sa...

Den vart ju jätte fin.
Du kan du :)
Kramar :)

Camilla sa...

Hejsan!
Fy skäms på mig nu:)
Har inte varit hos dig på många dagar nu, så det är mycket att ta igen;)
Och ser att du har blivit /är en hejare på detta nu.
vad du är duktig Leila.
Mycket fint, och tycker om ditt hus du har gjort.
Undra om det var svårt+
Har inte själv provat.
Men visst är det ett litet härligt krypin.
Lägger mig i din bloggföljare.
Ha det så bra gumman.
Kramar Camilla

Camilla sa...

jisses vad jag är vimsig!!!!
jag följer ju redan din blogg...
Tror jag blivit något glömsk;)
kram igen:
Camilla

Karin sa...

Wow, vilket underbart litet hus! Du får snart börja sälja dina alster, du är jätteduktig!
Ha det gott, vännen!
Kram Karin

Anonym sa...

OMG! Vad sött! :) Nu måste jag verkligen prova på att göra mitt eget hus, jag med :)
Tack för inspirationen :)
KRAM Louise

Uttan sa...

Så fint litet hus....

Har också börjat så smått med advents förberedelser.

I dag ska Jenny och jag åka till Sala och börja lite med julklappar.
Men det går väl som vanligt...blir inget för´ns sista dagarna går bättre när man har "kniven i ryggen"
liksom.

Ha det gott!
Kram!

Agneta sa...

Hejsan, Leila!

Huset är helt suveränt fint och jag instämmer med övriga. Dags att börja sälja lite sådant vackert?

Här nere i Göteborg är det som vanligt, regn, blåst och mörker men vad gör det? Ljus finns inne och är mysigt.
Ha det så gott vännen!
kram, Agneta

Annette sa...

Hej Leila.
Så himla gulligt! Jätteduktig är du med ditt skapande.

Må så gott och ha en fin adventshelg.
Kram

Kamilla sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Berit sa...

Gokväll Leila!

Tittar in för att önska dig och familjen Riktigt God Jul!

Kramar
Berit

Karin sa...

Vill önska dig en riktig GOD JUL och ett GOTT NYTT ÅR!
Vi hörs!
Kram Karin