torsdag 8 april 2010

Mässa, Tittägg och kort

Hejsan vänner. Måste erkänna att jag är nog en ganska dålig bloggare. Det är långt mellan gångerna =) Men jag bloggar runt och tittar på alla fina creationer ni gör.

Jag lovade ju att berätta om mässan/maran i Västerås. Kan börja med att säga att vi hade roligt som vanligt. Här ser man podiet vi satt på vi som var med på maran. Det är min gråa tröja, till höger om den röda. Vi hade god utsikt över mässan och alla utställare.
Här är bordet vi satt vid. Har inte hunnit börja en, så min plats ser lite tom ut =)
Vill du ser mer ifrån mässan så titta här. Det är bilder som de som anordnade mässan har lagt ut.

Sen har jag lärt mig att göra tittägg. Det var jättekul. Inte var det svårt heller som jag hade trott. Vi hade alla samma förutsättningar, men så olika vi gjorde dem. Här är mitt ägg från sidan.
Här ser man det framifrån. Det är det till vänster. Och jag hade turen att vinna ett ägg också. Det blev den stora överraskningen. Tack Sarah för att du lärde oss detta.
Sen har jag gjort en massa kort. De två sista kom jag ihåg att ta kort på. Är dålig på det där med att ta kort.
Visst är hon söt lilla Tossa från Bildmålarna. Och Distress nya färg - Forest moss gillar jag skarpt. På korten syns lite fläckar som inte ska vara där. Det beror på kameran.
Så här ser vänster insida ut. Och här syns den gråa pricken igen =(
Nästa kort känner jag mig väldigt nöjd över. Gillar Sara Keys stämplar. Det är första gången jag använder rosa och blått. Det kommer bli flera kort med blått och rosa.
Det var allt för denna gång. Ha det så gott.
Kram

5 kommentarer:

Anonym sa...

Wow!
Du har hunnit med hur mkt som helst sedan sist Leila :) Och fint är det :)
ÄLSKAR tittägget, det är ursött!
Förstår att du är väldigt nöjd med dina kort, de är alldeles underbara :)
Kram

Distressed Desserts sa...

Roligt med mässa.
fina ägg och kort.
Min favvo är kortet med Shara Kay motivet.
Gillar de nya distresserna. Den Cruched? Saphire är en favorit-
Maria

Karin Evby sa...

Tittägg har jag aldrig hört talats om, men nu har jag sett ett hos dig, och de ser ju ut precis som namnet : Tittägg! Jättesöta!
Kram och fortsätt skapa, du har anlag för det, vännen!
Karin

Nina sa...

Vad kul att du har kommit tillbaka.
Fina kort, jätte fina.

Hoppas allt är bra.
Kramiz!

Agneta sa...

Så vackra tittäggen är! Sådant längtade jag alltid efter som barn och då fanns det i alla skyltfönster där man stod och suktade!
Duktigt gjort!
Jag önskar dig en fin Pingsthelg!
Kramen, Agneta