tisdag 18 augusti 2009

Lite alster

Idag skiner solen igen. Och det är ju härligt. Igår var det ju inget vidare, för det regnade och var trist mest hela dagen. Istället för att vara ute, så gjorde jag ett kort till min svägerska. Tänkte överraska henne lite, eftersom hon inte mår så bra. Vart nöjd med resultatet. Fast färgerna på korten blir inte samma som i verkligheten.

Min svägerska älskar färger som går i rött, så det var lite svårt att inte få det att se ut som en julkort =). Jag brukar ibland dekorera alla sidorna på ett kort. Så här ser svägerskans kort ut när man öppnar det.

Det är några gråa fläckar på sidorna som inte ska vara där. Tog om kortet flera gånger, men upptäckte att fläckarna finns på flera kort. Alltså ... det blir till att göra rent kameran. Men det jobbet skickar jag över till gubben =)

Det är många som syr på sina kort. Det ville jag också pröva på. Det syns nog inte så mycket på detta kort, tyvärr. Tänkte inte på att ta en närbild på det.

Fast tittar man noga så ser man lite raksöm och sicksack (hm, undrar om man stavar det så). Även det här kortet har dekorerats på alla sidor.

Det står Njut av livet på den vänstra sidan. Jag älskar den stämpeln.

Så har jag även gjort detta kort. Det är efter en skiss jag hitta på Sukkersött. Det är tur det finns ställen där man kan hämta lite inspiration.

Och så insidan på detta kort.

Och så älskar jag att altra. Att pynta på saker som redan är gjorda. Men här har jag gjort asken själv. Den är 15*15 cm, så det kommer att rymmas lite i den.

Här är asken sedd från sidan.

Det var allt jag hade att visa just nu.
Ha det gott till nästa gång och tänk på att leva livet nu och inte vänta till imorgon.
Kramisar

9 kommentarer:

Nina sa...

Hallojsan!
Det var JÄTTE fina kort.
Du kan du.
Kramiz =)

Uttan sa...

Men så Duktig Du är jag blir så imponerad,verkligen!
Asken är jätte söt!!!!
Har Du gått kurser??????
Du kanske kunde vara kursledare själv eller?????

Ha det gott!
Kram!

Anonym sa...

Wow!
Otroligt fina och väl valda färger som passar superbt ihop, det är nästan så man blir sugen på lite godis :)
Underbart fina!
Och trollet var ju bara ssssåååå sött :)
Ha det gott!
Kram Louise
http://rosascrapverkstan.blogg.se

plingan sa...

Oj, oj, oj så fina kort du gör. Brukar också försöka mig på egna kort men de blir inte alls lika fina som dina...

Ha en bra dag!

Agneta sa...

Vilka härliga konstverk du har kreerat! Kanonfint är det. Kanske dags att börja sälja några alster. En del nätvänner är inne på den idén så det lär väl inte dröja så länge förrän komersen är i full gång.
Ha det så gott!
kramen, Agneta

Uttan sa...

Hej!!!!
Vill sända en Namnsdags hälsning till Dej!
Grattis!!!!ha en fin dag!

Kramar!

Maggan sa...

Tittar in bara för att skicka en namnsdagskram Leila!! Hoppas du har bättre väder än här... ;)
Kramar!!

Berit sa...

Hejsan!

Åh, så duktig du är, lite konstnärsblod i dig tror jag:-).
Härligt att titta på dina alster!

Idag är det lite busväder här i Sälen, men ok med regnkläder så kan man ju gå ut iaf och vi som har vovve måste ju ut:-).

Hösten på gång det märks så väl här i Sälen, gula björkar lite varstans.

Kramar
Berit

Annette sa...

Hejsan.
Tänk, jag blir så imponerad av alla duktiga scrappare, jag vågar inte ens försöka, jag får njuta av det ni andra gör. Jättefint!

Må så gott.
Kram